Registrering

Innehåll:

Frågor om registrering

Jag skulle behöva ett intyg på att jag är registrerad/har tagit poäng hos er. Hur får jag det?


Du kan själv beställa både registreringsintyg och resultatintyg på studentportalen.uu.se. Då loggar du in, klickar sedan på 'mina studier' och sedan 'beställ intyg'. Om du behöver ett intyg med universitetets stämpel och underskrift av behörig person på institutionen, kontakta amanuens Ivar Nordlander på studievagledare@musik.uu.se

Jag har blivit antagen till en distanskurs hos er men jag vet inte hur jag registrerar mig.


Om du är förstagångsstudent vid Uppsala universitet registrerar du dig genom att använda PIN-koden du ska ha fått hemskickad till dig. Observera att PIN-koden bara fungerar en gång. Om du redan har inloggningsuppgifter till Studentportalen går du in på rätt kurstillfälle och registrerar dig under rubriken "Kursregistrering". Tänk på att du måste registrera dig inom en viss tidsperiod i början av terminen.


Jag har påbörjat en kurs hos men har bestämt mig för att hoppa av. Hur avregistrerar jag mig?


Du kan bara avregistrera dig inom tre veckor efter kursstart. Detta gör du genom att kontakta amanuensen Ivar Nordlander, via mail: studievagledare@musik.uu.se.
Om det gått mer än tre veckor så kan du enbart lägga in ett studieavbrott. Studieavbrottet kan upphävas om du, i mån av plats, vill återuppta kursen vid ett senare tillfälle.